در این مطلب توصیه هایی برای بهبود عملکرد مجریان سایت را به اختصار بیان میکنیم.

قبلا در مطلبی با عنوان نکاتی برای بهبود عملکرد خریداران توصیه هایی برای این عزیزان نوشته شد، اینبار قصد داریم بر اساس تجربه و مشاهده عملکرد مجریان (فریلنسرها)، توصیه هایی برای بهبود عملکرد این دسته از اعضا سایت را به اختصار بیان کنیم. توصیه ها به گونه ای است که رعایت آنها تاثیر مستقیمی بر رتبه و عملکرد شما خواهد گذاشت.


۱- گذاشتن تصویر مناسب برای حساب کاربری
بنا بر مطالعات انجام شده وجود یک تصویر مناسب برای حساب کاربری شما سبب ترغیب خریدار در انتخاب شما می شود. آواتارها جنبه ی انسانی تری به حساب کاربری شما داده و شانس شما را برای انتخاب شدن توسط خریدار بیشتر می کند. سعی کنید در محیط های حرفه ای همچون این سایت و سایت لینکداین از تصاویر واقعی (چهره خود) استفاده کنید. برای تغییر یا درج آواتار کلیک کنید.

۲- مهارت ها و تخصص های خود را مشخص کنید
در پروژه ساز امکان مشخص کردن صریح مهارت های یک مجری وجود دارد. استفاده از این ویژگی سبب می شود تا خریدار با یک نگاه از توانایی های شما آگاه شود. علاوه بر این با مشخص کردن مهارت های خود می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و با رفتن به صفحه نمایش پروژه های مرتبط با تخصص من صرفا درخواست هایی را مشاهده کنید که توانایی انجام آنها را دارید. پس اگر مهارت های خود را مشخص نکرده اید درنگ نکنید. همین الان این کار را با رفتن به این بخش انجام دهید.

۳- پیگیری و  ارائه چند پیشنهاد به خریدار
خریدار باید مطمئن شود که مجری از توانایی لازم برخوردار است. این وظیفه مجری است که با طرح ریزی یک گفتگوی خوب و پیگیرانه خریدار را مشتاق به همکاری کند. بهتر است مجریان پس از ارائه پیشنهاد خود فعالانه پیگیر باشند و ابهامات خریداران را برطرف کنند. همیشه خود را یک خریدار تصور کنید، از خود بپرسید که چه چیزهایی یا چه افرادی اعتماد شما را جلب می کند. سعی کنید به یک پیشنهاد قیمت بسنده نکنید.
 

4- قبل از شروع کار با خریدار هماهنگی کنید
بسیار پیش آمده که حاصل کار با توقعات خریدار یکسان نبوده و کار به داوری و مشاجره کشیده شده است. یکی از کارهای پسندیده که مانع از بروز اختلاف می شود گرفتن تاییده از خریدار پیش از شروع کار است. بدین صورت که به صورت خلاصه شرح دهید که در پایان چه چیزی به مشتری تحویل خواهید داد. این کار علاوه بر مزیت بر شمرده شده تصویر یک شخص حرفه ای را از شما در ذهن خریدار حک می کند. حتما قبل از شروع کار در مورد جنبه های مبهم کار از خریدار سئوال بپرسید. سئوال پرسیدن به هیچ وجه بر جنبه حرفه ای کار شما تاثیر ندارد.

5- قبل از گروگذاری وجه کار را آغاز نکنید
به هیچ عنوان پیش از گروگذاری وجه از جانب خریدار اقدام به شروع کار نکنید. خریدار موظف است وجه را گروگذاری کرده و سپس از شما بخواهد کار را انجام و تحویل دهید. هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست. وعده هایی همچون دادن پروژه های بعدی به شما، شراکت در کار، دادن چک و پرداخت به صورت اقساطی قابل اتکا نیستند.

 
6- خدمات خودتان را ارزان نفروشید!
بسیار پیش آمده که یک مجری صرفاً برای جلب نظر خریدار یک قیمت غیرواقعی و عجولانه پیشنهاد می دهد و در میانه کار و مواجه شدن با حجم کار دلسرد شده و خود و خریدار را آزرده خاطر می کند. قبل از پیشنهاد قیمت خوب فکر کنید و سپس قیمت دهید. وقت شما ارزشی بیشتر دارد. بخش زیادی از درخواست های داوری در پروژه ساز به دلیل همین هیجان کاذب مجریان و علل الخصوص مجریان تازه کار است.

7- قوانین سایت را مطالعه کنید.
اگر قوانین سایت را مطالعه نکرده اید هم اکنون زمان مناسبی برای این کار است. برای مطالعه قوانین سایت کلیک کنید.